دلخواه پرینت

لذت چاپ دلخواه ، با دلخواه پرینت

شماره تماس : ۰۲۱۶۶۱۷۴۹۳۴ – ۰۹۱۵۶۲۱۵۲۶۷

دلخواه پرینت پرس حرارتی سابلیمیشن
دلخواه پرینت پرس حرارتی سابلیمیشن

معرفی کامل پرس های حرارتی برقی دلخواه پرینت

معرفی کامل پرس های حرارتی برقی دلخواه پرینت

هماهنطوریکه میدانید پرس های حرارتی اتوماتیک به سه دسته کلی تقسیم میشود :

  • پرس های پنوماتیک که با کمپرسور های باد و جکهای بادی کار میکنند
  • پرس های هیدرولیک که با پاور هیدرولیک و جکهای روغنی کار میکنند
  • و در نهایت پرس های برقی ( مبتکر این پرس ها در ایران دلخواه پرینت میباشد ) که با استفاده از نیروی گیربکس برقی و جکهای برقی کار میکنند . که در این مقاله به معرفی و بررسی این نوع پرس ها خواهیم پرداخت

پرس های برقی چگونه کار میکنند ؟

پرس های حرارتی برقی با استفاده از نیروی موتور و گیربکی برقی با استفاده از دو بازویی بسیار قوی فولادی فشار را به دو ناحیه از سطح پرس ( از چپ و راست ) وارد می آورد . دوجک بودن این پرسها باعث یکدستی و افزایش فشار در طرفین  وسط دستگاه پرس میشود .

 

چه گیربکسی در پرس های برقی بکار گرفته شده است ؟

گیربکس های صنعتی به کار گرفته شده در این پرس ها بسیار قوی و مستحکم هستند . بطوریکه کاربرد اصلی این گیربکس ها در صنعت بسیار پیچیده تر میباشد لذا استفاده این گیربکس های صنعتی برای مصارف اینچنینی بسیار مناسب بوده و بدلیل اینکه فشار بسیار کمی به این قطعه وارد میشود ، عمر مفید بسیار طولانی دارند .

 

آیا گیربکس دستگاه نیاز به تعویض و نگهداری دارد ؟

این قطعه بسیار صنعتی و قوی بوده و در این نوع مصارف بهیچ عنوان خرابی ندارد . صرفا نگهداری این پرسها بحث تعویض واسکازین گیربکس میباشد که با توجه به حرکت دورانی بسیار کمی که این قطعه صنعتی در طول روز دارد ، احتمال نیاز به تعویض روغن این قطعه هر دوسال یکبار در صورت لزوم میباشد .

تاکنون طی گذشت حدود سه سال از معرفی اولین نمونه این پرسها توسط دلخواه پرینت هیچ گزارش خرابی مبنی بر گیربکس دستگاه نداشته ایم .

 

آیا این پرس ها برای کاربرد در تیراژ بالا در طول روز مناسبند ؟

پرس های حرارتی برقی ، بخاطر اینکه در لحظه استفاده از دستگاه فقط در زمان پایین آمدن و بالا رفتن از گیربکس استفاده میشود و در لحظه پرس کردن ( وقتی پرس پایین و در حال فشار هست ) و در زمان بالا بودن صفحه هیتر دستگاه موتور و گیربکس خاموش میباشند ، بهمین دلیل استهلاک بسیار پایینی دارند و در استفاده های طولانی مدت و تیراژ بالا هیچگونه فشاری بر روی قطعات این پرس حرارتی ارد نمیشود . لذا کاربر با خیال راحت بدون نگرانی میتواند از این محصول در تیراژ بالا و ساعات کاری طولانی بطور یکسره استفاده نماید .

 

آیا فشار دستگاه برقی قابل تنظیم هست مثل سیستم های بادی ( پنوماتیک ) و روغنی ( هیدرولیک ) ؟

در مورد تنظیم فشار در پرس های برقی ، این عملیات کار بسیار ساده ای میباشد .

فشار در پرس های برقی براحتی قابل تنظیم هست و در زمان ارسال محصول کلیه تنظیمات تغییر و تنظیم فشار به خریدار توضیح داده میشود ، پس هیچ نگرانی بابت اینکه پرس فشار قابل کنترلی دارد یا خیر وجود ندارد .

 

آیا میتوان از این پرس در کارگاه های خانگی استفاده کرد ؟

اساسا پرس های برقی به دو دلیل توسط مهندس قاسم جوهری ( طراح محصولات اورجینال دلخواه پرینت ) طراحی و تولید شده است :

  • اول حذف سر و صدا و کاربردی شدن دستگاه در فضاهایی که نیاز به پرس حرارتی دارند ولی نمیشود از پرس های پر سر و صدای پنوماتیک و هیدرولیک بخاطر سر و صدای کمپرسور باد ( در پنوماتیک ها ) و پاور هیدرولیک ( در هیدرولیک ها) استفاده نمود . این پرس ها فقط موقع پایین و بالا رفتن کمی صدا دارند و در لحظه بالا بودن و در لحظه پرس کردن هیچگونه صدایی نداشته  سایلنت هستند .

بر خلاف اینکه پرس های پنوماتیک بواسطه کمپرسور بادی که دارند و موتور و پیستون آن ها همیشه سر و صدا دارند و حتی ورود و خروج باد به جک دستگاه نیز خود صدای ناهنجاری ایجاد میکند که میتواند استفاده از این محصول را در فضاهای تجاری و کارگاه های خانگی یا هر جایی که وجود سر و صدا ایجاد مزاحمت کند ، محدود کند .

همچنین پرس های هیدرولیکی بدلیل وجود پمپ فشار قوی هیدرولیک روی پاور آنها و همچنین موتور آنها دائما ایجاد سر و صدا مینمایند هر چند که صدای پرس های هیدرولیکی از پرس های پنوماتیکی بسیار کمتر میباشد ولی پرس های برقی کاملا سایلنت هستند .

  • دوم دلیل ورود این محصول به بازار و خلق آن توسط دلخواه پرینت ، کاهش هزینه های برق مصرفی و همچنین کاهش استهلاک دستگاه و متعاقبا کمتر و به صرفه تر شدن قیمت تمام شده محصول برای خریدار میباشد .

چرا که شما با خرید یک پرس حرارتی پنوماتیک الزاما برای استفاده از آن نیازمند هستید به داشتن یک کمپرسور باد متناسب با ابعاد پرس حرارتی پنوماتیک ، لذا یک هزینه اضافی بابت خرید این قطعه باید مازاد بر قیمت دستگاه پرس حرارتی بپردازید و همچنین وجود این قطعه اضافی ( کمپرسور باد) خود مستلزم استهلاک بیشتر میباشد .

پس حذف کمپرسور باد و پاور هیدرولیک بواسطه داشتن یک پرس برقی یک مزیت بسیار مهم بوده و کمک شایانی به کاهش هزینه های برق مصرفی شما و کمتر شدن هزینه های مستهلک شدن قطعات می انجامد .

 

مقایسه میزان فشار پرس حرارتی برقی با سیستم های هیدرولیکی و پنوماتیکی :

در سیستم های پنوماتیک ، دستگاه با استفاده از کمپرسور باد تغذیه میگردد . بنحوی که هر چقدر فشار باد سیلندر کمپرسور دقیق تر و یکسان باشد فشاد باد پشت جک ها قوی تر بوده و لذا چاپ بهتری بشما میدهد . این نقص در سیستم های پنوماتیک وجود دارد که بدلیل کاهش فشار سیلندر کمپرسور فشاد جک ها کم شده و کمپرسور در لحظه توان شارژ باد را ندارد و این کاهش فشار موجب تمایز و ایجاد تفاوت در محصول چاپ شده در تیراژ بالا میگردد . به این صورت که فرضا در چاپ سابلیمیشن ملاحظه میگردد که این موضوع باعث میوشد چاپها در تعداد بالا چاپ اول با چاپ صدم و پانصدم من باب مثال دارای تفاوت در رنگ باشد . و این موضوع با روی دست قرار دادن و کنار هم گرفتن این پارچه ها و قیاس آن ها باهم مشهود میگردد .

همانطوریکه واقفید در چاپ حرارتی و پلاستیزول ، سابلیمیشن و … سه آیتم مهم وجود دارد . فشار – حرارت – زمان

در صورتیکه هر یک از این آیتم ها دچار نقصان گردد خروجی چاپ مطلوب نخواهد بود . بنابراین تغییر فشار دستگاه در چاپ های تیراژ بالا موج ایجاد خطا میگردد که در بالا توضیح داده شد .

رفع این مشکل در سیستم های هیدرولیک به این نحو میباشد که ، فشار در پرس های حرارتی هیدرولیکی بصورت مدا بسته روغن در سیستم پاور آنها بوده و لذا فشار دائما بصورت یکنواخت به جک وارد میشود .

در سیستم های برقی نیز فشار همواره یکسان هست چراکه فشار گیربکس دستگاه تغییر نمیکند و همواره همگن و پایدار هست . لذا از نظر مقایسه فشار ، فشار پرس های برقی همسان با پرس های هیدرولیک بوده و دائما یکنواخت میباشد . لذا پرس های حرارتی برقی از این نظر نسبت به دستگاه های بادی و پنوماتیک دارای مزیت بسیار خوبی هستند .

 

مزایای پرس حرارتی برقی در قیاس با سیستم های دیگر :

  • به صرفه تر بودن قیمت دستگاه در هنگام خرید
  • سایلنت بودن محصول در مقایسه با پرس های پنوماتیک و هیدرولیک
  • حذف کمپرسور و پاور و در نتیجه کاهش استهلاک
  • مصرف برق بسیار کمتر نسبت به پنوماتیک و هیدرولیک
  • اشغال کردن فضای بسیار کمتر نسبت به سیستم پنوماتیک
  • فشار یکنواخت در کل سطح بدون کاهش فشار در تیراژ بالا

موارد کاربرد پرس های حرارتی برقی :

ابعاد قابل سفارش پرس های حرارتی برقی :

  • ۳۰ در ۴۰
  • ۴۰ در ۴۰
  • ۴۰ در ۶۰
  • ۶۰ در ۸۰
  • ۱۰۰ در ۸۰
  • ۱۰۰ در ۱۲۰

تولید این پرس ها در ابعاد بالاتر از ۱۰۰ در ۱۲۰ منطقی نمیباشد چرا که هزینه ساخت از پرس های هیدرولیک بالاتر میافتد . همچنین گیربکس و موتور مورد نیاز برای ابعاد بزرگتر برق مصرفی بالایی داشته و همچنین بعلت بزرگتر شدن سایز گیربکس ، سر و صدا داشته و در این حالت برای پرس های بزرگتر از ۱۰۰ در ۱۲۰ اگر محدودیت سر و صدا دارید بهترین گزینه دستگاه پرس حرارتی هیدرولیکی برای شما میباشد . برای درک بهتر این موضوع میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید .

 

در صورت مطالعه این مقاله و بروز هرگونه سوال فارق از موارد توضیح داده شده در بالا میتوانید با کارشناسان فنی مجموعه ما با شماره ۰۲۱۶۶۱۷۴۹۳۴ تماس حاصل فرمایید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *